Alla inlägg under maj 2011

Av Tess Friman - 23 maj 2011 11:14



Ledig idag. Börjar komma in lite i rutinerna både på det nya jobbet och i min egna kropp. Allt känns bra. Väldigt bra.


Nu är det nya tag och rutiner. Hästen-jobbet hästen-jobbet. Hästen måste jag prioritera nu. Dom som har ridit har inte ridit ordentligt och förstört min häst!!! Han kan inte ens gå i form längre. Han är tung och trist. Lam och stel. Kom en jättebra tjej och red igår och jag skämdes över att sätta henne på honom!!


Så nu jävlar blir det hårdare tag!! Jag kommer ta bort alla medryttare och iså fall bara ha en 1 som rider. Den enda som får vara kvar är lördagar. Det är hans semesterdag och hon sköter honom jättebra. Mitt liv kommer inte handla om mer än hästen och jobbet. Men det känns som att det kommer funka toppen bra.

Snart flyttar Paula hem till Skåne över sommaren och då har jag kungahuset för mig själv. Kan slå fast i mina rutiner hårdare och komma in i ett lugnt och harmoniskt liv där jag trivs att vara. Just nu är allt mest stressat.


Att klara sig utan Exet funkar förvånandsvärt bra. När jag kommer hem från jobbet och är trött får jag ibland känslan av saknad efter honom. Bara det att krypa upp i han armar och ligga nära och somna in. Men livet går vidare och jag börjar tröttna på förhållande biten. Jag trivs inte i förhållande, kanske för att jag bara haft dåliga. Finns bara 2 som varit bra och det är när jag var yngre. Kanske är mig felet ligger hos. Jag vet inte. Hur som helst lägger vi ner det för en tid fram över.


Nu messar nån förbannad brud igen om medryttarskap. Jag har ridit på ridskola sen jag var 9 år. OCH!?!? På ridskola får man tyvärr inte lära sig att rida på riktigt. FInns en del bra men inte många.


Ne nu ska jag dricka mitt kaffe sen åka och försöka få tillbaka min häst!!!

Av Tess Friman - 20 maj 2011 14:19

Fy faaaaan vad dt hänt mycket!! Har äntligen (måste tyvärr säga så) separerat från Kevin. Att komma på att man lever en lögn är inte alltid kul, men nu har jag gjort det och det var väldigt svårt att acceptera i början. Livet går vidare även utan honom.


Äntligen kan jag ta dom jobb jag vill, komma hem när jag vill, diska när jag vill utan oron att någon ska få en överflipp. Kom på mig själv iår efter jobbet, här sitter jag kl 4 på morgonen och tar ett glas vin med mina nya kollegor, ingen ringer eller messar. Ingen när man kommer hem som gnäller och korsförhör. Jag kände mig så FRI och totalt avslappnad.


Nu när man också fått välja sitt jobb så har jag lyckats hitta ett som jag trivs som fan med. Värdens roligaste gäng och redan andra dagen (igår) ficka jag ett litet heders uppdrag. Vad jag vet så har jag klarat allt med bravur!! Fick lite kritik för att inte kunna babbla och jobba samtidigt, så nu är det lite fokus på det. Annars verkar dom hel nöjda. Jag hoppas det funkar.


Kroppen är däremot i total strejk, men det går ändå mot förmodan väldigt bra. Min vilja och drivkraft skjuter mig framåt och jag mår riktigt bra och triv som fan med mitt liv just nu.


Nu ska jag ner och basta!!!


Kyss på er!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards