Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Vad trögt det går!!!

Av Tess Friman - 8 april 2011 09:56


Jag är i ett känslomässigt KRIG!!


Ena studen gråter jag och ena stunden är jag typ känslolös (det kan inte ens gå upp till glad).

Jag håller helt kart med om att det kan vara någon form av vårdepression men vad fan. Ge er/dig/du vem fan ska man skylla på MIG?? Är helt totalt KONGO i huvudet och det i och för sig är lite skrattretande eftersom jag är så sjukt positiv hela jävla tiden.


Men allt är ju så jävla rörigt. Så lägger man upp statusar på fejjan. Hälften hoppar på en och morrar på en, den andra hälften kan faktiskt med att fråga innan dom dömmer.


Är rätt spännande hur jävla olika folk är. Jag funkar som person att jag i oftast inte dömer. Men det beror lite på. Alla kan ju tolka olika.


Tex igår så hade jag en tjej som sms mig (har ju min häst på annons att jag söker medryttare). Hon bor granne med vårat stall och undra om vi hade ledig boxplats. Vilket vi har. Men eftersom hon svara på min annons och inte Evas (våran stallchef) annons så fråga jag om hon leta häst eller boxplats. Visade sig hon leta båda. Så fick jag en magkänsla. Fråga hur gammal hon var. Nyss fylld 17. Då fick jag en känsla av att detta inte är planerat. Jag ber henne att hennes mamma ska kontakta mig, eller om vi kan ses i stallet och prata igenom detta, och det är här jag blir "dömande". Jag anser till 100% att en 17 årig tös som går i skolan och är tonåring ska så fan heller ha en egen häst på heltid (om man inte bor på en gård eller har hästintresserade föräldrar som kan hjälpa till). Dom ska gå klart skolan och dom ska "leka" klart med sina vänner. Jag själv skaffa min första egna häst Tintin för 4 mån sen och jag är 26 år gammal!! Tintin har jag dessutom på foder ett år för att först prova ordentligt.


Fan ungdommar. Var unga sålänge ni kan och skafa inte häst, hund och liknande djur som behöver tas om hand 24/7. Skaffa en katt!! En utekatt. Eller en hamster.


Men ni förstår vart jag vill komma.


Så mitt inlägg på fejjan idag då. Varför jag status uppdaterar? Jo för att många kommer med så underbart pepp och det är skönt att inte känna sig helt lost.


I morse var mitt inlägg: 


"Jag saknar det liv jag hade innan. Innan allt bråk. Innan arbetsförmedlingen ställde till det. Innan allt blev så här. Inga pengar, ingen mat och ingen bostad. Den enda som har det bra är hästen förutom hans onda hov. Dom jag trodde var mina vänner här nere har vänt mig ryggen. Tur jag varit här innan så jag förhoppningsvis inte knäcks."


Så detta härliga svaret: 

"Inte för o vara taskig men om man inte har pengar,ingen mat o ingen bostad då bör man inte ha häst.Man kan inte skylla på arbetsförmedlingen eller andra hela tiden så fort det inte går som man själv vill.Börja plugga,då får du csn,visst du får sitta där med ett lån men du får en utbildning o så får du pengar så du kan överleva!!!"


Här måste jag få försvara mig lite. Samtidigt som denna person har helt rätt. Så gör denna personen det misstaget jag hatar. Man dömer innan man tar reda på fakta.


Jag hade önskat denna fråga eftersom att just denna person inte är så insatt i mitt liv: -Vad har du gjort för att försöka lösa det?


Så då svarar jag på den frågan, vad jag gjort för att försöka lösa min situation ekonomiskt. I just detta fallet handlar det om hästen då. För att lösa det ekonomiska med honom så har jag:

Försökt förhandla ner hyran mot fler åtagande. Lyckades inte.

La ut min häst på annons för att hitta en medryttare till. Lyckades!! Fick 30 svar typ. Så nu är hästen "gratis" för medryttarna betalar för honom just nu.


Så påpeka hon skolbänken och där orkar jag inte förklara utan hänvisar till mitt blogginlägg "Mitt mejl till Expressen!!"


Nu ska jag åka och ta hand om min halta häst. Hovslagaren kommer vid 12 och vi ska se om vi kan laga honom.


Puss och Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards