Direktlänk till inlägg 19 september 2011

La Stada!!

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat mig ett VISA kort. Så nu har jag ett fungerande kort sen när de väl blir dags. Väntar fortfarande på mina 2 kontraktförslag! Har fått endast ett muntligt avtal och löfte. Men man vill ju inte säga Hej innan man klivit över bron (eller vad det nu kallas).Hjärtat mitt är det redan klart med. Han åket den 17 oktober. Nu hoppas jag att jag får åka med. Annars får vi ses i april/maj igen och bygga vidare på oss. Så är livet ibland och jag är i ställd på att också detta kommer eventuellt kunna ske, eftersom jag inte har några förväntningar eller förhoppningar så kan jag också hantera det lättare om det inte blir så som jag vill. Det andra jag gjort idag är att skaffa mig mer arbetstimmar. Tänk vad kul det är när man lyckas ringa någon i precis rätt tid och dom blir helt jätte glada för just du hör av dig när dom behöver dig. Sen att hjärtat mig tipsade mig kan man ju inte sticka under stolen med! Så nu verkar de som att jag allt kommer få jobba denna vecka!! Värsta monster passet på lördag! 05.30-typ 01.00 Phu vad det kommer kännas Sen^^. Men helt klart värt det. Tungt med dressyrträningen bara på söndagen där sen kl 11. Men jag är en superkvinna och kan lösa det! Jag kommer fixa det!! Igår hade jag och Hjärtat i alla fall ännu en skit mysig kväll hemma! Chips dip och vin. Film. Gosa. Underbart! Nu sitter John och Herman på 1:an och är på G mot stan. Kaffe och macka! Saknar mitt Hjärta och då har det inte ens gått en timma sen jag lämna honom på jobbet. Jag vet däremot inte om jag är kär. Han känns nästan lite för självklar. Vi var ju vänner ett tag innan. Så han har liksom alltid funnits med. Vi är fortfarande samma gäng allihopa. Gott är det, riktigt gott och jag är jävligt lyckligt lottad att få ha det bra i livet någon gång. Kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Av Tess Friman - 17 september 2011 17:43

Jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera min blogg! Men numera är man ju iphone ägare och får väl allt skärpa till sig!! Sen har jag inte haft något direkt att blogga om. När jag kom hem från Grällsta så blev det lite turbulens åt det ne...

Ovido - Quiz & Flashcards