Alla inlägg under oktober 2011

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott!På onsdag ska jag skriva kontrakt med Langely för 6 månaders jobb i Karibien. Ska bli så himla skönt att slippa vintern! Ni som eventuellt följer min blogg vet ju om min skadan i nacken och vilka besvär jag har vintertid. Jag har redan börjat få kronisk värk så fort temperaturen går från 15+ och neråt. Har redan börjat knapra mina mediciner och tagit fram vinterjackan!! I Karibien ska jag jobba som hovmästare. Ska bli sjukt kul!! Den 11e oktober åker vi till Danmark för att lära känna varandra och företaget i 5 dagar. Planet ner går någonstans mellan den 17-19 oktober. Så det är snart!!Nu undrar man ju förstås hur det blir med häst, hund och karln här hemma? Hästen är ju Sofias, jag är medryttare och har hästen 3 dagar i veckan. När jag åker så tar Frida, min barndomskamrat över åtagandet. Hunden är ju Natalies vovve. Jag är hundvakt 3 dagar i veckan mot att hon klipper, färgar och förlänger mitt hår. Karln då?? Ingen kan ju "ta hand om" honom när jag åker, det vore väldigt konstigt (även om jag tror att Frida hade lyckats kanon om jag bad henne haha). Det är faktiskt han som la upp det som förslag innan vi ens blev tillsammans. -Du ska med till Karibien, så är det bara! Jag skratta bort det, ignorera det. Sen gick jag med honom upp när han skulle signa sitt kontrakt och vips vart det anställningsintervju för att sedan få tjänsten som hovmästare.Han själv jobbar som kock! En bra sådan med! Så vi åker ner tillsammans. Även några av hans vänner kommer åka med ner. Kommer bli helt magiskt!!Lite tråkigt är det ändå att lämna allt detta hemmvid här! Jag har äntligen lyckats styra upp mitt liv, hitta mig själv och ger inte vika för mig själv för någon annan. I och med att jag har hittat mig själv så rullar allt på. Jag är i 9 fall av 10 totalt glad och överlycklig. Stabil och rak som ett stabilt tåg rätt fram med några små kurvor ibland.Från att aldrig kunna behålla ett skit till att ha allt och känna mig trygg i det, är en sådan total och komplett känsla.På tal om komplett känsla!!! Red Tinna här om veckan. Ont i min högra sida som jag har så väljer jag att rida på stången och enhandsfattning samt med sporrar. Hon är lugn och arbetsam så väljer att rida utan stigbyglar för att öva min egna sits! Hon känns så underbar så väljer att trycka henne lite extra och idag med galoppen och bakdelen. Inga förväntningar. Värmer upp. Prövar några fattningar och hon taggar inte till som hon brukar utan håller sig lugn och taktmässig. Går in på volten minskar den så hon nästan gör pirutter. Hon jobbar. Takten är total, känslan är total, samarbetet är totalt! Där sitter jag på en 5-årig PRE tös med ett jävla humör i galoppen och gör pirutter, på enhandsfattning i gemensam takt och samspel. Ännu en total och komplett känsla! Vi lekte runt och jag pressa på och på! Tillslut blev hon lite trött på mig, stannar och reser sig rätt upp i luften! Men även resningen var fortfarande total kontroll och balans. Ner igen för att sedan stå helt still. Jag klappa om henne och valde att avsluta där. Hon hade varit så jävla duktig ändå. Som belöning släpper jag henne lös i ridhuset och får jogga och leka själv en stund. Sedan kommer hon upp till mig och går mot dörren. Total vänskap, respekt och kärlek.Just nu sitter jag min karl i radhuset i Gråbo. Jag sitter i köket och bloggar på hans iPad medans han serverar mig underbart gottrödvin och har dessutom intagit spisen för lite god matlagning!Livet är gott för jag har valt det så!Skål!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards