Alla inlägg den 20 september 2011

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en underbar liten vovve som jag har tis-torsd. En spräcklig brun, vit, svart liten papillon/chiuaha (hur fan det nu stavas) korsning. Sen bar det av till stallet för lite ridning. Idag gick ridningen riktigt bra med. Avancera lite idag. Bak och framdelsvändningar. Skänkelvikning där jag också byter riktning i övningen, flyttar från spåret, ställer om flyttar tillbaka. Även byten mellan öppna och sluta. Idag blev också en del galopp. Samt en del galoppombyten.Nu sitter jag och Gucci på bussen på väg hem. Han funderar på vem det är som pesenterar hållplatserna! Varje gång en hållplats ropas ut så lägger han huvudet på sne och lyssnar undrande. Jag hoppas hinna möta upp med Hjärtat innan han åker till jobbet. Men det är nog bara att glömma. Ikväll är det nytt jobb. Samma ställe men en annan våning, med Hjärtat i köket =D då blir det god mat!! Mumms!!!

Ovido - Quiz & Flashcards