Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Hemmafru 2009-10-27

Av Tess Friman - 29 mars 2011 11:44


Vad är en bal på slottet? Nej man ska väl absolut inte klaga. Finns ju folk som har det värre. Men jag är inne i någon fas av livet som jag inte riktigt kan sätta pekfingret på. Något har förändrats och hänt. Kan bara inte svara på vad.

Jag har fått massa energi och lust i överflöd. När jag har massor att göra känns set som jag har för lite. Jag vill göra så mycket på en gång. Men får inte låta allt skena iväg nu. Kevin har hjälpt mig att komponera ihop nya cv och personliga brev. Han har lyckats motivera mig. När jag sen nu har fått känna av effekten på dessa cv så är jag hur glad som helst. Folk är intresserade!


I morgon är det dags för doktorn igen. Smärtan har senaste 2 veckorna varit olidlig och jag kan faktiskt inte förstå hur i helvete jag ska kunna jobba?? Men det blir till att idiot förklara läkaren i morgon och se till att hon skriver ut mer av dom där häst pillren eller motsvarande. Då kan jag nog jobba i alla fall 4-6 timmar. Se till att jag får komma på röntgen igen. Blir så frustrerad för läkarna lyssnar inte på mig. Jag säger att jag har ont i skulder bladet, bredvid ryggraden och Pekar direkt på vart det gör ont. Visar hur det drar i sidan, vart och när. Vet ni vad dom röntgade?? Min AXEL. Förvisso hittade dom en blödning. Men dom tror inte att det är den som orsakar smärtan. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att få sin röst hörd. Jag känner mig som ett djur som inte kan tala om vart det gör ont och läkarna bara chansar hej vilt.


Hoppas jag träffar en bra läkare med lite engagemang och fart i.


Annars består mest min dag av sysslor så som tvätta, stryka, förbereda middag osv. Kevin är ute och far med sin bror någonstans. Dom små gangsterna kan leka bäst dom vill. Jag trivs bra här i mitt lilla hus som jag lyckats få hyra. Se hästarna gå och beta i hagen och höra fåglarna kvittra. Jag trivs så väldigt bra här. Synd man bara får hyra det i 6 mån. Skulle kunna bo här resten av livet.



Nej nu ska jag ställa ut potatisen på altan så den får svalna. Ikväll blir det hemlagad pyttipanna!!

Sen ska jag lägga upp lite fler bilder från Spanien!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards