Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Det är kul igen!! 2009-10-30

Av Tess Friman - 29 mars 2011 11:48

Började dagen med en 40 min lång promenad till bussen. Vädret var underbart i morse. Sol och lagom temperatur. En korp gjorde sin röst hörd, en ko råma, småfåglarna kvittra. inte en bil, inte en människa. Bara jag och naturen. Så härlig start på dagen.

In till stan och får veta att Nordstan bombhotats. Tycker däremot inte det var något vidare polispådrag än vanligt, så det hela tas nog med ro. När jag väl kommer in på min nya arbetsplats är det total kaos. Massor med folk och Daisy var ensam i servisen. Så var bara börja direkt utan genomgång. När det lugnar ner sig kommer bombhotet på tal och det visade sig att dom tydligen gripit massa människor på olika adresser för brott mot terrororlagen. Så det var väl bra då kanske. Tills alla släpps i morgon bitti igen.

För första gången på jätte länge var det kul att arbeta igen. Trots kaoset gick det bra. Jag hoppas på att få fortsätta och blev ombedd att komma i morgon igen. Inga papper är skrivna, inget schema gjort. Men jag hoppas att det går vägen. trivdes jättebra.


Just nu sitter min underbara man och lyssnar på en tjej som han kanske tror skulle passa som sångerska till några av hans låtar. Jag hör också och tycker hon verkar jättebra. Har också träffat denna ljuva stämma och hon verkar vara en otroligt bra tjej med båda fötterna på jorden. Tror att ett samarbete med henne skulle fungera jättebra just för hennes personlighet. Får se hur det utvecklar sig och vad som sker. Annars har han mest suttit i studion idag och arbetat medan jag arbetat och i morgon blir det nogsammma lika.


Hemma nu. Sitter med ett glas vin. Ska snart öppna mitt glasspaket. Dagen har varit underbar hittills och hoppas den blir det resten av kvällen också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards