Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Hatar restaurangägare!! 2009-10-31

Av Tess Friman - 29 mars 2011 11:49


Fy fan för att det fortfarande finns arbetsgivare som inte klarar att tänka med skallen. Är så jävla besviken. Men är väl antagligen jag som är som är dum i huvudet. Så är det ju alltid om man ifrågasätter nånting.

Dagen börjar ju med promenaden som vanligt. Kommer ut till busshållplatsen. Väntar. Bussen kommer. Kliver ut så jag står fullt synligt. Bussen åker förbi. Nästa buss? 2 tim senare. Västtrafik? -Ojdå! Som tur är körde älskling mig. Puss på han för det.

Allt är säkert ett missförstånd. Men jag undrar faktiskt varför man tar på sig saker man inte klarar av. Jag fick nämligen veta idag att jag inte alls fått jobbet!!! Jag har bara prov jobbat i 2 dagar och på en söndag dessutom. Inga papper ingenting. Jag trodde allvarligt jag fått jobbet när han ringde och fråga om jag vill börja arbeta omgående och komma in redan i går. Han sa aldrig att jag skulle provjobba, han sa och jag trodde han menade jobba som anställd att tjänsten är min. Men nej det var den inte. Så nu sitter man arbetslös igen och helt ner knäckt.

Fattar inte varför han inte sa något igår när jag fråga om papprena!! Jag sa att jag måste skicka alla papper måndag morgon till fack och allt, vi tar det i morgon sa han. Så kom jag idag och ställde samma fråga. Du prov jobbar bara. Jag ringer kanske på onsdag.


Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Varför råkar alltid jag ut för dessa arbetsgivare. Jag fick ett så bra förta intryck av honom och trivs så jävla bra. Så den här bomben. Vi blev så klart lite osams, men vad ska jag göra? Jag blev ju ledsen.

En av tjejerna försvara mig duktigt och hårt så jag fick i alla fall betalt och rätt betalt. Tack gode gud för det att det finns lite gott folk kvar i samhället.


-Tack så mycket för all back upp Snuttan!!! (Inte för att jag tror hon hittar min blogg men ändå, det känns bra)

Nu har vi precis ätit middag. Blev någon pasta variant med bräserat kött, stekta champinjoner ochpurjolök med pepparsås och en klick honung. Så lite tagliatelle.

Hade gott folket.


Halloween idag:

"Tänder ett ljus för min LilleBror. Vila i frid broder. 1995"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards