Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Im so...so....I dont know.....20101101

Av Tess Friman - 29 mars 2011 11:51


Trött idag. Både mentalt och fysiskt. Har inte gjort så mycket idag. Men ändå massor. Började dagen med att åka till vårdcentralen för att få mer medicin. Håll i hatten folk! Inga kommentarer när jag sa vad jag ville ha för medicin! Alla läkare hit tills, verkligen alla har vägrat skriva ut den och skrivit utalvedon i stället. Men hallå har ätit alvedon i snart 6 år, tror ni verkligen det hjälper mot kronisk värk. Ja då du har BARA en liten inflammation. BULLSHIT!!! 

Jag hatar verkligen läkare som inte lyssnar. Läkaren idag var jättebra. Han lyssnade kort på vad jag tycker om situationen som varit. Om att kastas runt och bli fel diagnoserad hela tiden. Han undrade också varför dom MR röntgade min axel istället för att lyssna på mig och röntga ryggen. Ska tillbaka den 27e igen tror jag det var och diskutera närmare. Känns bra.  Men jag lyckas ju alltid missförstå folk, så man ska väl knappast ropa hej innan man kommit över.


När jag väl kliver av bussen och börjar min 4 km långa promenad hem så tittar solen fram för första gången idag och fåglarna börjar kvittra glatt. Jag messar David, våran hästägande lilla hustomte, att jag skulle vara hemma hela dagen och tar gärna på mig någon uppgift. Jag fick kort och gott svarat för mig  "-Rid ponnyn!" Så det var precis vad jag gjorde idag. Ponnyn som heter Calypso är en 14 årig trevlig liten kille som är någon korsning av welsh/arab. Han har blivit lite försummad av sina ägare och inte riden på jätte länge. Så han ska sättas igång nu. Vi skrittade en liten skogsrunda på 20 min ochCalypso hade nog gärna gått ett varv till fast han tyckte det var lite jobbigt.

Sen fick jag hjälpa David med unghästen som är under inridning. Den rackaren har kommit in i någon fas av trots eller nått. Allt går bra utom att sitta på honom. Hänga dingla och sånt har funkat jättebra. Men allt som är högre än 20 cm i sadeln är dödsfarligt och han får panik och gör allt för att bli av med det!! Stackars tjejen åkte i backen ordentligt hörde jag. Så nu är jag morots ansvarig medan David sadlar och sätter en säck med hö i sadeln. 3e dagen idag och funkade jättebra. Utmana ödet lite att gå i stallgången med med säcken på. Livsfarligt i början men sen var det lugnt. Så är väl bara upprepa allt tills man kan göra samma sak i paddocken också.


Nu har jag ätit pannkakor och min man var hemma i ca 30 min innan han åkte och jobba igen. Vill gå lägga mig nu. Trött...............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards