Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Kan min lilla otur kanske ha vänt nu?

Av Tess Friman - 29 mars 2011 12:15

Efter mitt massutskick angående boende är det endast en som hört av sig. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har man inga människor kvar i sitt liv bara för man väljer bort vissa moment i livet. Passar man inte då? Är man inte duglig om man ändrar sittlevnadsätt? Jag har ju dessutom ändrat det till det bättre. Jag har säkert 50 st här i min vännerlista på nattstad, 2 har svarat mig överhuvudtaget. På facebook har jag fler och inte en någon som sagt lycka till eller jag ska hålla öronen öppna och ögonen stängda. Jag förstår mig inte på livet ibland. Men jag klarar mig. Jag hoppas på att försöka få upp lite gamla kontakter nu när man ordnat till det för sig. Kontakter man sumpat för man levt ett vidrigt liv. Men ingen svarar när jag frågar hur dom mår. Ingen tycks vilja veta av mig.

Men det kanske är bäst så. Jobbigt bara att inte veta vad man gör tokigt idag för att ingen hör av sig. Men jag överlever väldigt bra.

Det verkar som jag äntligen fått lägenhet i stan. en stor 3:a. på Eketrägatan. Tror det är bökigt att ta mig till stallet till Lurvas men det ska nog gå bra. Jag vill fortfarande ha en medryttare. Folk känner sig inte så engagerade. Jag tror att allt handlar om hästen utseende. Skulle jag lägga ut en bild på honom skulle svaren välla in!! Helt tokigt.


Flytten in till stan gör att jag kan ta hem hästen som planerat. Förhoppningsvis innan jul. Blir min julklapp i år. Fan vad jag längtar!! Jag och Lurvas i en härlig galopp ute på dom snötäckta gärdena... Shiiiiit vad jag fick en varm och härlig känsla i kroppen.

Någon som vet vart man kan lämmna in Klippmaskiner till häst för slipning och trimmning?


Jag har ont idag med... i sprut området. Ska det vara sån här smärta så vetifan om jag vill ta sprutorna... vet inte om det är ytligt bara. Känns som det är ytligt, ömmar liksom när jag ligger på det. Är väl kanske normalt att få ont i området där sprutan gått in. Vet inte.

I morgon ska vi ses och skriva papper. Hoppas inget förändras nu. Fan vad skönt det vore om saker och ting kunde klaffa till 100% någon gång. Känns som att rida. Kämpa kämpa, hästen släpper efter och går i form, ååååk med några steg och njut av känslan. Sen kämpa kämpa, hästen ger respons, ååååk med några steg och njut. Lite så känns mitt liv just nu. Precis som med en häst så kan det smälla när som helst och allt går åt pipan och all harmoni försvinner. Eller så håller man den aktiv och under kontroll många och små gånger. Hitta balansen!


Kram kram alla sötnötar och ni 3 som följer denna blogg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tess Friman - 3 oktober 2011 17:17

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade igen! Vet inte ens om någon föjler skiten! Är mycket i mitt liv som är gott just nu, eller egentligen om jag tänker efter så är det faktiskt precis allt som är gott! På onsdag ska jag skriva kontrakt...

Av Tess Friman - 20 september 2011 13:21

Börjar morgonen med att ställa larmet en timma för tidigt, redan klockan 8, endast för att få lite morgon mys med Hjärtat. Han däremot väcker mig redan 7.30 för lite kvalitetstid. Upp och studsa vid 10 för att springa och hämta Gucci! Gucci är en und...

Av Tess Friman - 19 september 2011 15:47

Sitter och inväntar två tvärsköna snubbar i Nordstan. John och Herman. Idag har jag än så länge varit jävligt effektiv. Eller kanske inte. Man kan ju prestera mer om man känner att man har lust. Har äntligen varit in på banken och införskaffat ...

Av Tess Friman - 18 september 2011 16:46

En väldigt lugn söndag. Satt uppe till rätt sent igår. Dela på lite vin och komma Moberg, min och hjärtas gemensama favorit kock, hjärtat själv är ju kock :) Hade ingen större lust att gå upp i morse. Var mycket skönare i armarna hos hjärtat. Dro...

Av Tess Friman - 17 september 2011 20:48

Missade bussen! Med typ 30 sekunder!! Typ riktigt surt! Fryser gör jag med!! Men snart är jag på väg hem 20 min innan nästa buss går. Vilken häst jag rider på!! Helt galet bra!! Jag är Medryttare på denna lilla guldklocka. Målet är att allt sk...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards