Alla inlägg den 1 april 2011

Av Tess Friman - 1 april 2011 11:06



Jag är så fruktansvärt ledsen. Jag har tyvärr inte tid att skriva ner allt just nu. På senare tid har jag ju blivit så attans glömsk så jag måste hämta min plånbok vid Slottskogen före 12.00


Allt är verkligen upp och ner nu. Mitt och Kevins förhållande är en riktigjordbävning och det känns allt mer som att han är Kärnkraftverket i Japan. Jag tar bara mer och mer avstånd.


Vi bråkar alltid om samma sak. Pengar pengar pengar. Han kan bara inte leva med att någon kan ha mindre än 20 000 kr i inkomst. Jag har mina fjuttiga 5 000 och nu börjar mna sparpengar ta slut. Lagom till mina sparpengar tar slut ska jag sätta mig i skolbänken igen.


Istället för att skriva allt för mycket just nu så skriver jag en fråga och vore kul om ni kunde kommentera den. Alla svar rakt upp och ner. slå mig i ansiktet med era kommentarer.


Min fråga är:


Du är sambo. Din partner kan inte efter en olycka jobba inom sin yrkesgrupp. Hon väljer att sätta sig i skolbänken 5 mån för att kunna dra sitt strå till stacken genom att byta yrke och kunna arbeta igen. MEN hon saknar 3000 kr i månaden för att kunna gå runt. Du själv har över 20 000 kr i månaden med utgifter inte ens på hälften. Lägenheten ni bor i är din. Det hon inte kan betala är halva din hyra på 3000 kr under 5 månaders tid (utbildningen är 3 mån. För att direkt börja jobba, men lön har ju alltid en månads förskjutning så blir 5 mån).


Vad skulle du göra?


Kräva att hon bryter mot lagen och går till soc?


Låta henne bo gratis 5 mån, det leder ju ändå till något bättre?


Be henne flytta ut?


Eller vad mer kan ni komma på. Hur skulle ni göra!!


Kommentera på!! 

Av Tess Friman - 1 april 2011 11:04


Man kan tro att jag försöker ta livet av mig när man ser denna tabletthög. Men ni kan vara lugna. Jag har inga planer på det, även om natten varit ett rent helvete både psykiskt och fysiskt. Enligt dom få läkare som skrivit ut tunga smärtstillanden till mig så ska jag äta en sån här mängd (tar ändå mindre en jag ska, tar en halv citodon istället för 2 hela) 3-4 ggr om dagen. Nu försökte jag mig upp ur sängen för att fly hemmet (gräl här) och åka för att pyssla med Tintin i stallet. Jag kom upp med viss besvär, in i duschen, klädde mig och satte mig ner för frukost. När jag ätit klart och ska resa mig så tar det tvärstopp i ryggen. Inte bara på höger sida utan båda. Som tur är var inte mina piller burkar så långt bort så körde i mig en omgång. Men jag kommer ingenstans med denna smärta så ärnerbäddad i sängen. Känner hur det krampar i höger skuldra och då ligger jag ändå still på rygg. Sen tog jag sovtabletter för jag mår så illa av morfinet. Så jag försöker sova i stället. Så nu somnar vi och hoppas att Kevin bara smyger iväg till jobbet utan att kriga. Min yxa är nere, men han är vidrigt principfast. Sov gott

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards